Més de 100 persones han participat en la jornada Dones i Emprenedoria
organitzada per la Paeria i GLOBALleida, que ha
tingut lloc aquest dimecres 30 de març al CaixaForum Lleida, en el marc
del Dia Internacional de les Dones, amb l’objectiu de promoure la formació i el
debat sobre l’emprenedoria femenina.
La inauguració de la jornada ha estat a
càrrec de la regidora de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Lleida, Sara
Mestres, i del conseller delegat de GLOBALleida, Oriol Oró, que han coincidit que
s’ha de seguir treballant en polítiques de promoció de l’emprenedoria femenina,
com són els microcrèdits que ofereix l’Ajuntament de Lleida des de l’any 2004.
Aquesta jornada preté n ser un espai de trobada per posar en valor exemples
de dones amb experiència, el talent i capacitat de lideratge que poden servir
de referent a altres dones i també visualitzar el gran capital humà de dones
del nostre territori que estan tirant endavant projectes i empreses amb
estratègies diverses per avançar en un context canviant i complex.
La jornada ha començat amb la conferència, “Heroïnes de carn i ossos”
a càrrec de la periodista, formadora i
conferenciant, Txell Costa. Al 2015 va publicar el seu primer llibre “Working
Happy. Tot el que et cal per crear la millor empresa del món”. Costa ha estat
escollida com a una de les cinc dones referents catalanes del 2015 pel
Parlament de Catalunya. En la seva conferència ha explicat que emprendre és un camí de creixement
personal.
En el decurs de la jornada s’ha desenvolupat una taula d’Experiències
Emprenedores, en la qual han participat Montse Vila, de la consultora Summum
Experience, Mercè Terrés, interiorista, propietària de MEI INTERIORS, Núria
Fontova, biòloga i sòcia co-fundadora de PUNT ECO AGROAMBIENTAL,SL, i Lídia Simon, Gerent de Perfumeria
Internacional, SL. La taula ha estat
moderada per la periodista Eva Taboada.
La segona conferència “Wonder women al món digital”, a càrrec de la
youtuber Belena Gaynor. Aquesta jove, anomenada realment Belén Pueyo Vera,
compagina els seus estudis en publicitat i relacions públiques, amb els seus
projectes professionals i amb un hobby
que s’ha convertit en una part molt important de la seva vida, un canal de YouTube
en què té més de 28.000 subscripcions. En la seva conferència Belena ha deixat
clar que, “el món digital ha obert un món de possibilitats a totes les dones”. Gràcies a internet el món
de la dona i la publicitat ha canviat totalment.
La infrarepresentació femenina en l’àmbit empresarial, directiu o polític
són fets que justifiquen jornades com la d’avui, centrada en el paper de les
dones a l’empresa per potenciar la seva participació en la vida econòmica. Només el 13% de les
dones són directives de les principals companyies del país, el 16% formen part
dels consells d’administració, només el 20% de dones ocupen un lloc en el camp
de les noves tecnologies. Per una banda, tot i què la formació acadèmica de les
dones a la universitat és del 60%, la presència en carreres tècniques és molt
baixa i això dificulta l’emprenedoria de les dones en sectors més tecnològics,
innovadors o d’alt valor afegit